понедељак, 3. фебруар 2014.

Paprika iz turšije punjena pasuljem

Ovo je staro jelo, koje sam prvi put jela još kao mala devojčica. Tada ga je spremila moja prababa Tonka <3 <3 <3. I danas se sećam tog ručka. Bio je zimski raspust i sneg do pojasa. Posle sankanja svako unuče je dobijalo po zagrejanu ciglu ispod nogu, a na stolu nas je čekala mirisna paprika punjena pasuljem. Sad... da li sam ja bila mnogo gladna, tek... ovo jelo je ostalo meni posebno!








Potrebno je:

8 paprika iz turšije
400 gr pasulja (ja sam ovog puta koristila krupni šareni pasulj)
3 glavice crnog luka
so, vegeta, biber, lovorov list, aleva paprika
ulje

Priprema:

Papriku očistite od semena. Operite je hladnom vodom. Stavite u šerpu, nalijte vodom i putstite da proključa. Kada proključa neka vri još par minuta. Onda isipite vrelu vodu, a paprike nalijte novom hladnom vodom, pa neka odstoje tako nekih 30-40 minuta.

Za to vreme u lonac stavite opran pasulj, nalijte vodom, stavite jednu glavicu sitno iseckanog crnog luka, lovorov list, biber, so i sve zajedno skuvajte. Gledajte da vam zrna ostanu cela. Ja uglavnom koristim expres lonac i on mi je savršen za ovo jelo jer mi zrna pasulja uvek ostanu cela. Ostavite da vam pasulj skoro sve uvri i da vam ostanu samo skuvana zrna sa malo tečnosti.
Kada je pasulj skuvan, dve glavice crnog luka isecite na rebarca i upžite na malo ulja.Uprženom luku dodajte alevu papriku i sve to lagano umešajte u skuvan pasulj, vodeći računa da ga ne izmeljate.
Tepsiju u koju ćete da redjate punjene paprike, podmazite uljem.
Pripremljenim pasuljem punite papriku, a viškom tečnosti iz pasulja nalijte u tepsiju. Odozgo sipajte još 2-3 kašike ulja i stavite tepsiju u zagrejanu rernu na 200 stepeni da se zapeče.

Jelo je podjednako ukusno i vruće i hladno.


Prijatno!





Нема коментара: